Wij zijn customer integrators

Zet de klant centraal binnen jouw organisatie, door middel van een duidelijke klant (data) strategie, slimme data oplossingen en de beste technologiën.

Adapt Clear Value is een in Nederland gevestigd bedrijf. Wij helpen onze klanten om 2 vaardigheden op te bouwen: (1) uw klanten begrijpen op basis van (big) data, en (2) deze nieuwe klantkennis gebruiken om uw unieke merk- en klantprocessen 24/7 te verbeteren, veranderen en groeien. Wij helpen u uw klant als het ware in de haarvaten van Marketing, Sales, Operations, Productontwikkeling en Management te laten kruipen. We integreren nieuwe klantinzichten in uw bedrijfsstrategie, processen, metrics en in de onderliggende systemen. Op basis van klantdata-inzichten kunt u tekortkomingen in uw propositie lokaliseren en verbeterpunten vinden in de klantreis. En om naar deze feiten te handelen voordat uw klanten overwegen om ergens anders heen te gaan. Geïntegreerde klantinzichten helpen je om snel te detecteren en aan te passen en te blijven groeien. Wij zijn specialisten op dit gebied: daarom zijn wij The Customer Integration Company.

Portrait of Frans Melenhorst: Founder of Adapt Clear Value

Ons verhaal: Het begin

Adapt Clear Value is door Frans Melenhorst in 2013 als Clear Value begonnen. In een bedrijfsverzamelgebouw in de bossen van Soesterberg. Frans was toen al jaren actief in klant­data­management en betrokken bij de lancering van o.a. Air Miles en de AH Bonus kaart en bij het ontwikkelen van nieuwe ecommerceformules bij Wehkamp, op basis van klantdata. Het stelselmatig verzamelen en toepassing van klantdata stond nog in de kinderschoenen. En het verbaasde hem toen al dat de data die – met toestemming van klanten – werden verzameld nauwelijks werden gebruikt om diezelfde klant aangenaam te verrassen: met een fijnere winkel of website, met betere assortimenten, en met betere services die op diezelfde klanten werden afgestemd. Het enige dat gebeurde was het bombarderen van klanten met promoties waar ze niet op zaten te wachten.

[Ons verhaal gaat hieronder verder]

Hóe dan?

Het is hem toen duidelijk geworden dat het probleem niet in het verzamelen van data zat, maar in de manier waarop je die klantdata in betere inzichten moest vertalen, en daarna in betere aanbiedingen, in een betere winkel voor de vaste klanten. Boeken hierover waren er genoeg, maar de echte vraag van veel directieteams was: “Hóe doe je dat? Hoe dan? Hoe pas ik mijn processen, besturing en vaardigheden zodanig aan dat we écht klantgefocust werken?”

Klantobsessie blijkt een verandering van werk- en denkwijze; data en tools zijn minder belangrijk

Klantobsessief worden vraagt betrouwbare data, dat is zeker. Maar de echte verandering die in de praktijk niet gemaakt werd, zat in het aanpassen van processen en van de denk- en werkwijze op basis van klantdata. Dat is een veranderproces waar medewerkers in meegenomen moeten worden en waar Frans zich met Clear Value op is gaan richten. En sinds 2022 als Adapt Clear Value, met een groeiend team van klantdatastrategen, analisten, customer engagement professionals en een netwerk van aanvullende professionals.

Klantintegratie

Klantobsessief worden heeft in de kern dus eigenlijk maar met twee zaken te maken: je klanten goed begrijpen op basis van klantdata, en die nieuwe kennis procesmatig op de goeie manier vertalen in de beste winkel, de beste ecommerce site; de beste diensten en de beste klantervaring. Je integreert dus de klánt in alle processen die zorgen ervoor zorgen dat klanten 24/7 positief verrast worden en terugkomen. Dat zijn wij klantintegratie gaan noemen.

Wat wij bieden

Onze klanten

Wij zoeken versterking

Adapt Clear Value groeit snel, dus we zijn constant op zoek naar ervaren klantstrategen, marketeers en klant data analysten. Bekijk onze vacatures of neem contact met ons op.

Vacatures
Join the Adapt Clear Value team